torsdag 15 mars 2012

Torsdag!

Morgonen börjat ju lysande! Axel vaknar fem, får minimax, somnar om, vaknar en timme senare och spyr två gånger! Rakt ut! Stackaren!

Börjar med att berätta att han i vanlig ordning varit vanliga pigga Axel hela dagen! Konstigt är det!

Så efter städning av kräk så ringde jag till sjukhuset enligt överenskommelse sist vi träffade dom och nån timme senare ringde bästa doktor G tillbaka! Hon pratade och frågade och jag förklarade och berättade och efter samtalet kände jag mig lugn och trygg igen! Hon trodde absolut inte att det var någon fara utan förmodligen är det en släng av alla bakterier som finns just nu som drabbat honom! Men det var kanon att vi hörde av oss och hade koll! Hon måste vara den bästa doktorn någonsin!

Nåväl! Efter att ha varit ute hela förmiddagen i vanlig ordning så gick vi in för att laga mat! Då fick vi trevlig besök av axels gammalmormor och gammalmorfar som kom för att leks med axel! Tyvärr så var det ju läggedags för honom vilket innebär att han var supertrött, men efter sovstunden så skulle dom ju hinna leka! Nu var det bara så att han sov till kvart i tre, alltså 2 timma och en kvart så det var nästan dags för dom att åka hem och vidare på nästa uppdrag.
I ungefär samma veva så dök nästa besök upp i form av moster Fia! Här blev det bus och lek och när bloggmamman kom hem hade jag fixar pannkakor till oss alla!

Sen gick jag ut i trädgården för att fixa med det Trädgårdsland som Axel ska ha fullt av jordgubbar, rabarber oc andra godsaker! Jag hann nästa. Färdigt innan mörkret tog vid! En vild kommer nedan!

Glömde ju berätta om barnpassningen igår! Det hade gått så fantastiskt vra och Axel hade lekt och lekt i massor och sedan somnat så gott strax innan åtta! Tack mamma, älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar