onsdag 21 mars 2012

Oj, vad tiden går fort!

Redan onsdag kväll och bara torsdag-fredag kvar innan det är helg igen! Jag började tidigt, 06.30, idag så då kom jag ju också hem tidigt. När jag svängde in med bilen på uppfarten såg jag en bloggpappa och en Axel ute på tomten, härligt! Axel kom och mötte mig med ett leende på läpparna, underbart att mötas av det! Vår bil är trasig på något sätt, ska in på verkstaden efter helgen och vi skulle helst inte köra så mycket med den, så i eftermiddags tog hela familjen bussen in till stan för att hälsa på moster Fia och hjälpa henne med att fixa med IKEA-sakerna som inhandlades i helgen som gick. Axel, bloggpappan och jag hämtade kusin Edvin innan vi mötte upp moster. En mysig eftermiddag blev det innan vi tog bussen hem igen med en väldigt trött Axel, som sovit endast på förmiddagen idag då han vaknade 05.30 i morse när jag steg upp... Efter en kort stunds lek här hemma igen somnade Axel gott! Jag dammsög huset, fixade med tvätten och plockade ur diskmaskin och diskställ medan bloggpappan fortsatte med renoveringen av lilla toan.

Axel har haft en väldigt bra matdag idag, tjoho! Jag fick sms på jobbet om hur bra frukost han ätit, vid lunchtid kom ännu ett sms om lunchen han ätit, 5 köttbullar och mycket stuvade makaroner och även middagen ikväll åt han upp! Är underbart när han äter utan att man behöver truga, bara att hoppas att det fortsätter så här!

/Bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar