lördag 11 februari 2012

Idag ryker sonden!

Inget blogginlägg igår, sorry! Men en massa saker att styra och ett trevlig besök igår kväll gjorde att det inte hanns med helt enkelt!

Förmiddagen försvann i en rasande takt, Axel och bloggmamman gick en promenad i det fina vädret och åkte också lite pulka tillsammans med våra fina grannar. Jag tog på mig den fantastiska uppgiften att styra upp alla de saker som var tvunget att bli gjort. Först blev det ett besök på återvinningsstationen för att kasta allt sorterat skräp och därefter Konsum där det hämtades ut en ny kod till internetbanken! Direkt till Apoteket för att kolla ifall axels medicintabletter hade kommit vilket i stort sett var tvunget för hans flytande version av samma medicin räckte bara dagen ut. Den hade kommit men var inte inslagen i datorn varpå jag fick vänta nästan 40 minuter.... Och därefter tackade jag Gud för högkostnadsskyddet, 35 kronor fick jag ge för medicin som kostade 2400!!!

Vidare till hässlegården för att hämta ett köksbord därefter till tapetaffären för att hämta ut den tapet som skall tapetseras idag!!

Äntligen hemma så blev det lunch för familjen och när Axel somnat så gjorde jag i ordning väggen som ska tapetseras, slipade ner de bredspacklade gamla skarvar och hål jag fixat kvällen innan. Därefter en skvätt färg över detta för att förhindra att det eventuellt kanske kunde skina igenom tapeten!

Sen kom kvällen och vårt besök anlände! Det var kompisen Tobbe och hans familj som kom på besök! Grillen tändes och vi avnjöt en god middag ihop som därefter följdes av godisätande och Singstar sjungande!

Och så till det ännu roligare beskedet! Axel svalde sina något större tabletter jag hämtade ut och det innebär att vi idag kan dra sonden! var lite född att han skulle vägra tabletten då den är modell större, nästan som en Alvedon, men det vekar funka fint, hand vätskedrivande började vi ge med spruta i munnen redan igår och fet funkade också bra!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar