torsdag 29 december 2011

Torsdag kväll!

Igår kväll gick nattningen sådär med Axel, han var ledsen och till slut somnade han och jag tillsammans i vår säng. Han brukar numera somna själv i sin säng både dagtid och på kvällen, så detta kändes konstigt. I natt vaknade han, för tredje natten på rad, med bajs i blöjan, något som typ aldrig hänt innan tisdag... Och efter blöjbytet
ville han inte somna om... Vi försökte nog i över en timme innan bloggpappan och Axel lämnade sängen... Efter en stunds tv-tittande och lite mat så somnade de båda gott i soffan. Men det var tungt för oss båda att gå upp i morse, jag åkte till jobbet strax innan 7 och då var Axel och bloggpappan också vakna.

På jobbet var det superlugnt, bara 2 barn så vi bestämde oss för att baka chokladmuffins! Själva baket gick kanon och barnen donade med att hälla i ingredienserna och vispade! De fick slicka skålen efter önskemål, det var poppis! När jag kollade till kakorna i ugnen efter ett tag var de tyvärr lite för mörka mot vad de skulle vara och när jag öppnade ugnen gick brandlarmet! Så barnen och jag fick gå ut och fixa så larmet stängdes av! Muffinsen var bara att slänga och det doftade mindre gott på avdelningen... Så kan det gå:)

Hemma hos mina älsklingar igen kom en sån dundertrötthet, så medan bloggpappan fixade i hallen och hämtade medicin till Axel, sov Axel och jag 1,5 timme! Riktigt skönt!

Ikväll har Axel och jag varit inne hos moster Fia på middag, bakad potatis med röror blev det, gott! Tack för ikväll! Mina föräldrar var där också så pappa hjälpte mig bära en nyinköpt fåtölj från Åhléns:) den blev superfin i nya hallen!

Bloggpappan har fått hjälp av Tomas med elen i hallen, så nu funkar det också!

Bara i morgon också, sen nyårsafton!

/bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar