fredag 2 december 2011

Full rulle!

Ja här rullar det på i snabb takt, och snart är det jul!

Det tog en dag för Axel att förstå vad som väntade ute vid adventskalendern varje morgon! Inte många minuter efter att han slog upp ögonen idag så pekades det och skreks efter att få gå och hämta paketet!

Jag tänkte ni skulle få vara med oss och öppna paketen varje morgon men jag har de två senaste dagarna fotat med systemkameran och inte hunnit föra över ännu!

Igår efter middag var det fullt med folk i huset! Först kom min mamma och bror Niklas, så roligt att vi nu kan umgås lite regelbundet när han inte behöver ligga på sjukhus hela tiden!

En stund efter kom Janet och Sven (gammelmormor och gammelmorfar) och då blev det en ny kanna kaffe med tillhörande fika att avnjuta!

Senare på kvällen så hade bloggmamman styrt upp en stickkväll här hemma så Fia, Kerstin och Annika kom och stickade så det glödde om både tråd och stickor! Besök fick vi också av Pia och Sebbe, det var riktigt länge sedan vi sågs så det var riktigt trevligt!

Jag kan i och för sig inte påstå att jag umgicks särskilt mycket med någon av dom då jag spenderade hela kvällen ute i hallrenoveringen! Men nu börjar det likna något och snart är ser dags för finliret, det är dock lite el och sådant som skall dras innan sista isoleringen kommer på plats! Det ska jag nog få hjälp med nästa vecka!

Idag har det inte hänt särskilt mycket alls! Kalenderöppning och sen frukost för hela familjen innan bloggmamman åkte till jobbet! Idag var det en servis av plast i lucka nummer två, så den har vi ju förstås lekt med också och den var som vi trodde mycket poppis! I lucka nummer ett var det "riktiga" bestick med barbapappa-figurer på!

/bloggpappan

1 kommentar:

  1. VILL se fotona!! :D
    ...men HUR kul får ni det på juldagen??...då det inte finns någon paket att hämta, menar jag...;)

    Må gott och ett liiitet nafs i goekinden på Axel från mig!

    Annika

    SvaraRadera