söndag 23 oktober 2011

Fullt upp!

Så var denna helgen över...! Tiden går så fort och det är mycket som ska hinnas med så tiden finns inte riktigt till bloggande ibland...Tyvärr!

Helgen har till mångt och mycket gått åt till att packa för på fredag får vi nyckeln till huset:) Och tanken är att vi ska flytta nästa helg! Igår packade vi på förmiddagen för att på eftermiddagen åka upp till huset för att få lite genomgång av grejerna mm. Vi var även och köpte 2 grindar av en familj och de ska upp i princip det första vi gör i huset så vi slipper en trillande Axel i trappan...! Sedan åkte vi hem en kort stund för att sedan åka till Axels faster Linda och hennes Tomas för att fira Tomas födelsedag! Vi blev bjudna på supergoda kroppkakor och god marängtårta till efterrätt. Tack för en trevlig kväll! På vägen hem körde jag och jag blev så himla trött när jag körde att det kändes lite otäckt faktiskt. Mörkt var det också, och mycket vilt springer på vägarna så man var tvungen att vara på helspänn för att hålla koll, men hem kom vi i alla fall, tur det!

I morse började vi rensa våra garderober, både bloggpappan och jag. En del rensades ut men ganska mycket sparades. Jag hittade en hel del som jag inte hittat i garderoben pga oreda! Jag hoppas på bättre ordning i huset:) Efter lunch gick Axel, jag och moster Fia en lång runda i det härliga vädret medan bloggpappan fixade ett hänglås till uthuset vid huset och åkte och kollade fotboll. När vi kom hem från vår promenad satte vi igång att baka kladdkaka, Axel sov gott i vagnen ute i loftgången! När Axel vaknat lekte vi en hel del innan det var dags för mat. Sedan gick vi till Axels mormor och morfar för att fika på kakan! Axel somnade gott när vi kom hem och bloggpappan och jag har packat ner de flesta kläderna i kartonger som vi fått idag. Endast veckans kläder finns i garderoben nu!

Bloggpappan och jag har landat i soffan nu, snart blir det en dusch för min del innan sängen hägrar!

/Bloggmamman

1 kommentar:

  1. Spännande att ni får nyckeln till huset redan på fredag! Så underbart härligt!!
    Vi har grindar i alla trappor upp och ned. Och framför braskaminen. Lätt en bra investering!

    SvaraRadera