söndag 21 augusti 2011

Oj, så kul vi hade!

Ja, som ni vet så var dags för min möhippa igår! När Axel vaknade igår morse gick jag upp en stund och lekte med honom och där efter bytte bloggpappan och jag plats så jag fick sova och han var uppe med Axel. Strax efter åtta väcks jag av en mängd flickor som står i vårt sovrum och säger att det är dags att vakna! Jag fick lite fina kläder i färgen mintgrön och ett fint rosa slöjdiadem som jag skulle klä på mig. En stund senare gick vi från lägenheten och dagen började med frukost i Hoglands park. Frallor, pålägg, grönsaker, frukt, juice, jordgubbschampagne mm dukas fram och vi mumsar i oss en hel del! Där efter går vi mot fisktorget för att ta Gåsefjärden till Aspö. Vi släpps av utanför Kastellet på Aspö och ska ta oss ut på andra sidan Kastellet för att gå till fotbollsplanen på Aspö. Men porten till Kastellet är låst och det är ju höga murar och hav runt om hela Kastellet så vi börjar fundera på hur vi ska lösa detta. Helle hade ju lilla Nelly med sig i vagn och vi hade ju mycket packning som vi var tvungna att få med oss också. Helle tar sig upp på muren med lite hjälp och kollar om det är någon i restaurangen på Kastellet som skulle kunna öppna för oss men stället är helt tomt...Till slut kommer Jojjan på att hon kan ringa sin arbetskamrat som bor på Aspö och kolla om hon har någon lösning på problemet och det har hon :) Hennes bror kommer och öppnar för oss så vi kan ta oss genom Kastellet och ut på andra sidan och fortsätta dagens aktiviteter!

Vi går till fotbollsplanen på Aspö och har femkamp. Ägg-på-sked-i-munnen är första gren. Sedan ska vi skjuta straffar i fotbollsmål men man får bara poäng om man träffar ribba eller stolpar. Vi fortsätter med klädstafett och fjärdegren är stoppa-penna-i flaska. Den femte grenen sparar vi till färjeturen tillbaka till stan. Vi äter lunch i solen. Paj bjuds det på, med sallad och baguetter till, mycket gott! Vid kl 14 åker vi färjan tillbaka och vi får göra femte grenen. Vi ska känna igen olika symboler, lite klurigt var det allt, men skoj!

Tillbaka i stan går vi upp mot stan och hinner med en kaffe i solen innan det är dags för nästa aktivitet. Jag får en ansiktsbehandling i 75 minuter, SÅ himla skönt och avkopplande! De andra tjejerna hinner ta det lite lugnt och när min beahndling är färdig är det dags för de att få testa lite olika ansiktmasker för sina olika hudtyper. En del masker såg mindre trevliga ut men de gjorde säkert nytta:) Detta var verkligen jätteroligt och samtidigt hann vi ju prata en hel massa! När maskerna var avtvättade fick vi testa på magdans! Svårt var det tycker jag som är stel som en pinne, men himla skoj och en rolig upplevelse som bjöd på massor av skratt!

Sedan gick vi hem och gjorde oss i ordning inför kvällens middag. Vi samlades hos mig när alla var klara och hade prisutdelning i 5-kampen! Naturligtvis vann ju mitt lag med mig, Christine och Amanda som deltagare :) Middagen skulle avnjutas på Mont Matre och jag valde att äta ryggbiff och potatisgratäng. Supergott var det! Där efter gick vi vidare till Stars´n stripes och där fick jag välja valfri dryck. Det blev en snickersdrink, typ som en milkshake med alkohol i. Var jättegott och blev lite som en efterrätt! Efter tag blev vi danssugna och vi gick vidare till Statt! Där dansade vi ett par timmar och halv tre begav jag mig hemåt. Då värkte mina fötter och ögonen började bli trötta! Jag somnade snabbt och sov mycket gott efter en härlig dag med mina fina vänner! Tusen tack alla inblandade för en dag som jag kommer att njuta av länge! Alla aktiviteter hade ni lyckats planera för att passa mig och personlighet och det tackar jag för!

Om ni vill se lite bilder från dagen kan ni gå in på Marias blogg, länken finns till höger, där hon lagt upp lite bilder:)

Dagen idag har varit lugn. Vi har njutit av det fina vädret och varit i lekparken en lång stund. Vi har grillat och ätit gott och jag har även hunnit med en långpromenad med syster längs havet. I morgon är det jobbdags för mig igen men jag är tidig så eftermiddagen får jag tillbringa med min fina familj!

/Bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar