måndag 15 augusti 2011

Fortfarande feber och god lunch!

När Axel vaknade idag på morgonen så visade termometern 38,2 grader, inte mycket feber men tillräckligt för att göra vår lilla solstråle lite mindre skinande. Lite flytande alvedon fick han innan morgondrickan skulle ner i magen, men denna blandningen måste gjort honom lite illamående då han kort efter han ätit klart kräks upp en rejäl mängd över hela sig och i sängen! Så det var bara att rensa sängen på sängkläder och placera lilleman i badet, och bloggmamman var tvungen att ge sig av till jobbet precis när han kräkts så lite småhysterisk började jag i alla ändar samtidigt. Men det löste sig fint tillsist, Axel blev ren precis som sängkläderna!

Febern har hållt i sig hela dagen och framåt fyra-tiden hade den stigit till 39,2. Då kände jag att jag nog i alla fall borde tala om för hans doktor att det är lite feber och saker på g hos Axel. Dom tyckte att har han feber imorgon också så ska vi försöka få ett kisseprov på morgonen och ta med det till Neo-sköterskan imorgon då vi ändå ska dit och väga, mäta och prata med dietisten. Kisseprovet ville dom ha för att kolla urinvägsinfektion, vet inte varför dom tror att det kan vara det men men!

Strax efter fyra kom bloggmamman hem en stund innan hon gav sig iväg igen för att fika med goda vänner, något som hade varit riktigt trevligt vad jag förstod när hon kom hem! Strax efter hennes hemkomst så stack jag iväg på min obligatoriska joggingtur, 7 km senare stod jag i duschen och kände mig nöjd! Vågen visade idag 84,7 och måttbandet visade 97,5 och det betyder en liten viktuppgång på 0,3 kg men däremot en minskning i midjan med en halv centimeter. Ska sanningen fram får man väl vara nöjd med det då avslutningen av förra veckan samt helgen inte var någon höjdare varken tränings- eller matmässigt!

Den goda lunchen då?

Jo, mina föräldrar kom på mycket uppskattat besök idag och med sig hade pappa en smörgåstårta från kallskänken! Underbart gott! När vi smaskat på den en stund så ringer mammas telefon och då är det lillebror Niklas och hans flickvän som ringer och är på subway, som Lindas mamma äger, och då tycker dom att en sådan macka skulle sitta fint för hela sällskapet och det tackar man ju givetvis inte heller nej till! Så vi knallade ner dit och avnjöt den underbarast mackan på länge!  Axel fick god underhållning av Linda som busade och lekte med honom länge och väl, bland annat i lekparken!

/bloggpappan

1 kommentar:

  1. Hmmm...jag tycker nog allt att Du ska vara GLAD att det inte var MER än 0,3 upp, efter denna dagen!...;)

    /Annika

    SvaraRadera