söndag 31 juli 2011

Lite småsliten...

Tack, alla ni som var inblandade i min svensexa som genomfördes igår! En av de roligaste dagarna i mitt liv kan jag meddela, en heldag med underbara vänner och en massa roligheter.

Klockan kvart över åtta så kom Fia för att hämta upp mig inför golftävlingen och när vi parkerat på Trummenäs så hinner jag inte mer än sätta foten utanför bilen förrän jag ser gänget komma springande mot mig med ögonbindel i högsta hugg! En biltur i ovisshet senare så får jag gissa mig fram till att vi står utanför Scandic Hotell (första gissningen var att vi var i Rödeby så bilresan lurade mig bra)! Där åt vi en underbar frukost och grabbarna gjorde så gott dom kunde för att göra mig nervös och nyfiken inför vad som komma skulle.

Efter frukosten får jag klä på mig en outfit som såklart inte var diskret, en snickarbyxa med en regnrock i oranget med Karlskrona Kommun-tryck på , snygg! Sen hade dom planerat in en tur med båten Axel. När Axel lägger till i Nättraby så hoppar vi av och ögonbindel kommer på igen. I Nättraby hade pojkarna ställ en minibuss som skulle ta oss till nästa destination. Destinationen var Brunnsbadet i Ronneby! Här hade vi flera underbara timmar med mycket bad, bastu och öldrickande (groggarna i omklädningsrummet var inte tråkiga heller) Gänget hade också bokat in mig på en behandling, en underbar rygg- och nackmassage och jag njöt vareviga minut!

Ett mycket glatt gäng begav sig därefter till sista anhalten som var Bredasjöns IP. Där åt vi underbar mat och drack ännu mera gott! En mångkamp med massor av roliga lekar var inplanerad och såklart vann jag! Inte tråkigt och inte oväntat =) Framåt kvällen då alla tävlingar avgjorts och solen sjöng på sista versen, hela gänget hade nu hittat överväxeln och stämningen var fortsatt underbar, så startades grillen och efter det så rullade minibussen återigen in till stan så att vi kunde göra stans uteställen osäkra!

Strax efter tre så ramlar jag in genom ytterdörren och jag ser mig själv i spegeln och kan omöjligt sudda ut det dumflin jag har, riktigt nöjd över dagen gör jag mig i ordning och kryper ner till min älskling. Idag på morgonen berättade hon hur min nattning gått till. Jag hade krypit upp bredvid henne varpå hon hade sagt: usch vad du luktar alkohol..... mitt svar hade kort och gott varit: Okej, vi syns imorgon!

Klockan nio väcktes jag av bloggmamman som berättade att dom tänkte åka till Brunnsparken på loppis, jag mådde som en prins och kollade igenom facebook i någon timme innan jag somnade om igen. När jag vaknade strax efter tolv igen så mådde jag inte lika bra kan jag säga! En djävulsk huvudvärk tillsammans med saker som inte längre ville vara kvar där dom en gång hamnat störde mig i flera timmar! Inte förrän långt in på eftermiddagen kunde jag känna mig nåt sånär okej! Men varje gång jag tittade mig i spegeln så var ändå dumflinet från gårdagen kvar i ansiktet! Mycket nöjd!

Ungefär samtidigt som min kropp började ordna till sig så mötte vi upp familjen Roth på stan! De var på besök i Blekinge och då passade vi förstås på att träffas, en mycket trevlig stund innefattade en fika på 3G och massor av lek i lekparken! ¨

Hemma igen så kom moster Fia och vi lagade lite mat tillsammans inna bloggmamman och Fia begav sig på en långpromenad! Axel gjordes i ordning för natten och somnade gott i sin säng! Jag och bloggmamman somnade också en stund i soffan när hon kommit tillbaka, lagom till filmen på fyran vaknade vi och den följer vi nu!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar