söndag 10 juli 2011

Kinkig!

Inte Axel då utan det vuxna barnet i familjen, nämligen jag! Jag har de senaste dagarna varit något så kopiöst snäsig och sur, för att inte tala om trött! Mitt tålamod har varit något så förbannat kort så det går inte ens att mäta upp. Det är inte roligt att inse hela tiden när man snäst att va fan gjorde jag så för, och sekunden senare händer samma sak. Har försökt fundera på varför jag hamnar i dessa "svackor" men jag kan inte hitta någon direkt anledning utan det är väl kanske så eländig jag är : /

Nu är jag ju dock inte sur hela tiden, utan ibland är jag glad och trevlig! Morgonen idag började tidigt för mig medans bloggmamman fick sova vidare en stund. När frukosten var uppäten så fick jag ett sms av Jimmy som undrade om det var nåt promenadsug hos mig. Så jag tog Axel i vagnen och vi tog en fantastiskt skön promenad i sommarvärmen. När vi kom hem igen så sov Axel så gott i sin vagn, jag hann göra mig i ordning och vi hann titta lite på nödvändigheter till bröllopet som närmar sig med stormsteg!

När Axel vaknat så tog vi bilen direkt ut mot trummenäs där vi alla stoppade i oss lite mat innan jag gick mot golfbanan för att avverka 18 hål. Det gick lite si och lite så idag, men en liten sänkning blev det nog av min runda så 16,3 ligger jag på nu! Inte så illa pinkat med tanke på att det mest är spel man "tränar" sig på, drivingrangen är inte direkt utsliten av mina klubbor i alla fall!

Efter golfrundan så blev det mer lek och bus med Axel. Han badade och höll full låda med samtliga i sällskapet. Helt otroligt vilken speed han har, han är ta mig fanken aldrig still! Skönt det kanske!

Nu har vi kommit hem och avslutar helgen i soffan med en av filmerna som bjuds ikväll!

Några bilder från kalaset igår får ni också, kika på de översta bilderna så får ni se vem som kom på besök!!








/bloggpappan

3 kommentarer:

  1. Vet du vad Jocke.....man kan inte vara på topp jämt. Ni är fantastiskt duktiga på att fylla era dagar med upplevelser och samvaro. Ibland behöver man kanske bara vara ifred. Iallafall jag behöver det! ´
    //Mia

    SvaraRadera
  2. ....undrar just vem som hade mest roligt med vattenpistolerna....barnen eller de vuxna.... ;)

    Axel verkar har riktat in blicken på ett offer.......
    kram

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder :o) Kramar från oss

    SvaraRadera