tisdag 19 juli 2011

Härlig dag på Trummenäs! Och Axels första steg!

Dagen började alldeles för tidigt här hemma idag. Axel vaknade strax efter 05.00 och låg i och för sig kvar och vilade sig men rullade ändå fram och tillbaka mellan oss i en timme så någon mer sömn för min del blev det inte...06.15 övergav jag sömnönskan och gick upp och gjorde välling. Men jag var så trött, så trött så bloggpappan, som sovit tills nu, gick upp med Axel och en timme senare väckte de mig för frukost! Axel var nu så trött eftersom han varit vaken så tidigt så frukosten för hans del blev sådär bra...Ingen gröt och en massa gnäll och gråt innebar att han fick gå och sova istället. Vi gjorde oss i ordning och när Axel vaknat var det dags att åka till neo-mottagningen. Syresättningen låg bra idag, skönt det i alla fall! Vikten hade jag hoppats mer på, men bara 30 gram på 2 veckor är ju sådär...Men Axel har haft en del riktigt dåliga matdagar och det gör ju naturligtvis sitt till och så är han ju aldrig stilla! Han är ju igång från det att han slår upp ögonen till det han går och lägger sig förutom 2 relativt korta sovstunder på dagen.

Efter neo åkte vi och handlade lite mat som togs med och tillagades i husvagnen på Trummenäs! Gott gott och så mysigt! Sen var det dags för bloggpappan att gå mot golfbanan för att förbereda sig för dagens tävling. Axel och jag följde med och vi träffade mostrarna, morbror och mormor och morfar som precis lagom spelat färdigt! Tillbaka i husvagnen somnade Axel en stund och jag passade på att vila i solstolen och läsa min "braiga" bok! Tog även ett dopp i havet, härligt! När Axel vaknat gick vi ner till vattnet och sanden en stund. Han gungade gungbräda med mormorn och sedan med mig och ett härligt kluckande skratt kom från honom! Han gillade det skarpt:)

Innan vi åkte från Trummenäs åt vi en härlig grillmiddag, supergott! Hemma igen gick jag en långrunda med systeryster, bloggpappan spelar xbox med Jimmy och Axel sover!

En häftig sak som hänt idag är att Axel helt på egen hand gått 3-4 steg:) Han gillar det men slänger sig gärna i vår famn om vi står i närheten! Söta lillla skrutt, kanske är det inte så länge till han vågar släppa helt! Vi får helt enkelt se:)

/Bloggmamman

2 kommentarer:

  1. vad härligt snart blir det mycket spring i benen när han förstått att det är roligare på egen hand..kram till er alla 3.

    Gick bra på golfbanan idag läste jag.

    SvaraRadera
  2. Ja, får hoppas han löser gåendet snart! Jodå, golfen gick bra, de var nöjda iaf! /Bloggmamman

    SvaraRadera