onsdag 20 juli 2011

Frukost på bortaplan och mer bröllopsplanering!

Dagen började även idag riktigt tidigt och bloggmamman gjorde en enorm insats hela morgonen så att jag kunde få min skönhetssömn! Kan behövas! Nåt annat som skulle behövas är att jag kommer igång med min träning igen, annars kan jag helt ärligt säga att min nyköpta klädsel till bröllopet snart kan köpas på blocket! Tanken var att det skulle bli en joggingrunda ikväll, men det kommer hela tiden annat i vägen och jag är väl inte jättebra på att tvinga iväg mig heller.

Efter att hela familjen vaknat tll liv kring åtta så begav vi oss till moster Fia, hon hade igår kväll njudit in till frukost och det tackade vi ju inte nej till! Efter frukosten åkte jag för att handla medans bloggmamman, Axel och Fia gick ut på hennes gård och lekte i sandlådan. Lagom till jag var tillbaka så var dom också färdiglekta.

Under handlingen så pratade jag med Maria, som för övrigt var jättefin tillsammans med Jocke i Aftonbladet igår, och bestämde träff med henne och hennes föräldrar. Det är nämligen så att Marias mamma ska hjälpa oss med blomsterarrangemangen till bröllopet. Brudbukett och båge, bordsdekoration med mera ska hon göra och vi är helt övertygade om att det kommer bli så fint! Tack snälla för att du ställer upp och hjälper oss med detta! Det blev fika och en massa trevliga diskussioner om annat också förstås!

Hemma igen så fortsatte bröllopsjobbet, typ det enda som existerar just nu känns det som. Gjorde en del beställningar via internet och nu börjar saker och ting ta form. Det stora problemet är hur det ska lösa sig med utskriften av kompendiet. 60 stycken med 8 blad som har tryck på båda sidor blir 480 blad och alltså 960 sidor tryck. De tryckerier som vi frågat har varit rätt dyra och att skriva ut det på en skrivare hemma blir ungefär samma kostnad då färgpatroner är tokdyra och vi just nu dessutom unte äger nån skrivare. Finns några öppningar som vi jobbar på men vi får se hur det slutar.

Vi grillade kycklingfilé till kvällsmat och åt pommes och god sås till det och sen fick Axel ett välförtjänt bad. Nu sover klimpen och vi tittar på tredje Twilightfilmen! Imorgon skulle vi åkt till wämöparken med familjen Petterson men  nu har mannen i hushållet blivit sjuk med feber så vi skjuter tyvärr på den träffen! Men den som längtar efter nåt...

Fokus på filmen nu!

/bloggpappan

1 kommentar:

  1. Hej! Funderade på tryckningen..Kolla med tryckeriet på gymnasiet, på Psilander tror jag det ligger..Vet inte vad de tar men ni kan ju kolla! Ha de bra! Kram Jojjan

    SvaraRadera