onsdag 27 juli 2011

En ganska "sketen" dag!

Dagen börjar strax efter sex med att lilleman är hungrig och "ej mer sovsugen" så det är bara för bloggpappan att masa sig upp och ta tag i dagen! En dag som i mina förväntningar skulle bli regnig men som i stället bjöd på riktigt nice väder och då framför allt på eftermiddagen!

Familjen bestämde att det skulle blir några timmar på stranden även idag så lunch packades ned och vi begav oss!
Väl framme så lämnade jag familjen där för att åka och i handla den vagn vi tittat ut åt Axel! Det blev en Brio Spin och den tycker i alla fall jag är ursnygg, och har alla de funktionaliteter som vi tycker krävs av en sådan vagn! På bilderna ser ni ju hur glad och nöjd Axel är över sin nya vagn!

Varför en "sketen" dag då? Jo när det kom till lunchdax för lilleman så väljer han att inte äta nåt över huvudtaget! Och ni som känner mig och även kanske bara känner mig Via bloggen kanske har förstått hur jobbigt jag tycker det är när han totalvägrar maten. En massa tankar från ingenstans dyker upp i huvudet där jag ser axel som en speta, blir nekad operation, mår dåligt osv. Saken blir ju lnte bättre av att detta inträffar på en badstrand där alla kan se och höra hur jag försöker kämpa mig igenom detta! Jag lyckas inget vidare utan det hela slutar med att jag och bloggmamman blir ovänner! Där av den sketna dagen!

Alltid löser sig ju tillslut, Axel och jag går hem, han får sova en stund och sen äter han i alla fall hyfsat!

Framåt eftermiddagen så bjuder bloggmammans mormor på kroppkakor, och jag som har en järnvilja vad det gäller mitt löfte till
Mig själv om att gå ner i vikt äter bara tre stycken rakt upp och ner utan onödiga kalorifyllda tillbehör brukar äta närmre tvåsiffrigt ) Bra där! Direkt efter maten går jag ut och målar färdigt det sista på morfars hus så jag får lite vardagsmotion och då kanske gör av med i alla fall en kroppis!

Nu är via hemma igen och axel sover gott! Bloggmamman är på långpromenad, när hon kommer hem så ska jag jogga en 7 km hade jag tänkt!

Ps. De två sista bilderna ovan är från gårdagens grillkväll då Axel testade en studsmatta för första gången!

/ bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar