torsdag 16 juni 2011

Torsdag med besök!

I morse kl 06.00 var det god morgon för Axel och mig. Bloggpappan skulle få sova en stund till eftersom han (i och för sig självvalt) varit upp halva natten...! Axel och jag lekte lite och jag hann duscha innan det var dags att väcka bloggpappan för att han skulle göra sig färdig för jobb. Vi åt frukost allihopa tillsammans innan han åkte. Efter frukost somnade Axel och jag en stund, mycket nice:) Vid 11-tiden kom vårt besök, Jockes kusin Sara och hennes mamma Carina! De hade köpt med sig god fika som vi åt på vår balkong! Efter ett tag blev Axel lite otålig så då gick vi in i hans rum och lekte allihop! När de åkt hem var det lunchdags för Axel och mig. Vi åt stekt torsk och potatis. Gott, tyckte både Axel och jag. Tidigare har inte fisk varit något Axel gillat. Jag har försökt flera gånger, med jämna mellanrum och med olika fiskrätter men han har bara spottat ut det. Men idag funkade det alltså, kul! Hans pappa är ju ingen fiskälskare men jag gillar ju det så det känns bra om Axel med vill äta det!

När vi ätit klart ringde morbror Carl och undrade om vi var hemma för han och hans tjej Agnethe ville gärna komma hit. Så strax efter det dök de upp och medan de busade med Axel fixade jag i ordning köket efter lunchen. När de var här passade jag på att kolla vad de hade för planer för eftermiddagen för jag och mina systrar skulle åka och plocka jordgubbar och då tänkte jag att Axel har det nog roligare någon annanstans. Så han fick följa med dem hem till mormor och morfar medan jag åkte och plockade jordgubbar och det var nog bra för vagnen hade inte gått in i jordgubbsraderna. Det hade gått bra att passa honom förutom att han vägrade somna trots att han var jättetrött. Men när jag väl kommit till dem och han fått i sig endast lite mat så somnade han gott för en stund! Bloggpappan kom bort när han kommit från jobbet och hjälpte oss att bära lite av packningen. Hemma igen stack jag iväg och tränade, det var inte igår kan jag säga! Skönt var det, men så himla svårt att få in i vardagen!

När jag kom hem sov Axel gott i sin säng. Bloggpappan har fixat med rabarber vi fått och jag fixade med jordgubbarna så nu är frysen fylld med mycket gott:)

Snart blir det sängen för ikväll har jag en väldigt trött bloggpappa bredvid mig i soffan. Är ganska förståeligt efter en dag på jobbet med endast 3 timmars sömn den gångna natten!

/Bloggmamman

2 kommentarer:

  1. barnvakterna var så söta idag när de kom med barnvagnen, skojade med dem båda om att tillökningen hade gått fort fram...Carl är verkligen söt med sina syskonbarn. Det var kul för både gamlafarfar och jag fick träffa dem alla 3. Carl, Agnethe och LILLE AXEL.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jaså, vad skoj:) Ja, tror han gillar att vara morbror! Kram till dig från bloggmamman!

    SvaraRadera