lördag 11 juni 2011

Stackars bloggpappan!

Mmmm, idag tycker jag allt lite synd om bloggpappan vars magont fortsatt hela dagen. Han har dock inte klagat något nämnvärt, i motsats till vad jag säkert gjort om det varit jag som haft ont...Så en eloge till honom:) Ikväll blev det faktiskt ett besök på akuten efter att ha ringt 1177 och fått rådfråga någon där inne. Men de kunde inte säga vad det var som gjorde att det gjorde så ont i magen...Alla prover såg bra ut, så stark värkmedicin skrevs ut och förhoppningsvis blir det bättre snart! Annars fick han komma tillbaka, sa dem...

På morgonen åt vi god frallfrukost. Sedan gjorde jag mig i ordning för att gå upp på stan och fixa lite bröllopsgrejer. Med mig på stan fick jag mamma och Fia som fick agera smakråd. Vi var på stan innan kl 10, så vi stod och väntade på att få komma in i affärerna! Det är inte ofta det händer:) Jag hittade det jag skulle och var hemma strax vid halv tolv-tiden. Då var Axel nyvaken efter förmiddagsluren, så bloggpappan hade fått en lugn stund här hemma medan jag var borta. Fia hade köpt fika innan vi gick hem och den åts upp med en god kopp kaffe till:)

Vi lekte hela familjen ihop en bra stund innan vi begav oss för att titta på fotboll med Jimmy! Vi såg Kaif- Olympic och tyvärr fick Kaif stryk. Vi hade ändå en härlig stund på Västra Mark i solen! Hemma igen ringde, som jag tidigare nämnt, bloggpappan till sjukhuset och när han åkt iväg gick Axel och jag till lekparken. Axel gungade och satt länge i sandlådan och lekte med sanden.

Kvart i åtta sov Axel efter lite bök i sängen. Bloggpappan ringde och sa att han bara skulle åka till apoteket och hämta ut medicinen och jag började med maten som vi planerat att äta tidigare men som inte blivit av. Jag grillade flintastek, wokade grönsaker och satte in pommes i ugnen. Det var mycket gott! Det hade nog i och för sig nästan allt varit för hungern var stor! Nu är vi mätta och bloggpappan känner sig piggare efter att ha tagit sina värktabletter. Vi kollar på friidrott och njuter av ledighet!

/Bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar