tisdag 28 juni 2011

Golf i ottan och underbara varma dag!

Kan börja med att berätta att jag äntligen fört över en massa bilder från kameran, sent men icke desto sämre så bjuder jag på bilder från midsommardansen samt de andra underbara dagarna vi har spenderat på trummenäs hittills. Längst ner i inlägget finner ni dessa!

Klockan (Läs Axel-gaphals) körde igån 05.30 och då var det välling som gällde. Pigg som en lärka efter det var han så då tig vi tag i saken och hela familjen promenerade mot golfbanan och första tee! Vi hade tagit på oss alldeles för varma kläder så de tjockare tröjorna åkte av redan innan första bollen var slagen. Tidig golf passade tydligen mig för jag spelade som en gud, nja, ialla fall väldig bra för att vara mig och sänkte mig faktiskt med 0,3 vilket innebär att jag nu ligger på 16.7 i handicap. Vi har faktiskt bestämt att vi ska till golfbanan på samma vis i morgon också! Nice!

När vi kom tillbaka till husvagnen så lagade vi frukost och fy tusan vad gott det smakar när man ansträngt sig lite lagom innan. Axel somnade som en stock direkt efter frukost och bloggmamman och jag placerade oss i solen. När Axel vaknade så blåste jag upp Axels badpool och fyllde den med vatten och som ni får se på bilderna så stortrivdes han. Några dopp i havet blev det också men det är ju kanonsmidigt att ha en liten mindre pool som värms upp precis utanför husvagnen och här spenderades större delen av dagen.

Kan inte mer än älska vår vistelse här i husvagnen, steka i solen kombinerat med lek med Axel i poolen därefter lite lek nere vid stranden. Inga direkta måsten och ska utan bara ta de här dagarna som dom kommer. När Axel sover sina naps så passar vi på att ta fram vars en bok att läsa, Jag läser kanske 1 bok vartannat år men när ajg väl hittar en jag gillar så sträckläser jag den tills den tar slut! 

När Axel slocknat för kvällen så grillade vi några korvar var och njöt av kvällssolen till ett glas vin! Underbara liv! Underbara värme!

En liten uppdatering om lillebror också. Man bestämde häromdan att ge honom kortison för att kroppen skulle få vila lite samt för att få ner febern. Dosen som han fick varade i ett dygn och under det dygnet var han riktigt pigg och var till och med ute i friska luften nån minut. Men det är ju fejkat välmående pga kortisonet. Blodvärdet är på bättringsväg på egen hand nu som det ser ut men däremot så är levervärdena lite sämre nu igen. Och som sagt, så fort dom släpper på kortisonet så är febern uppe över 40 grader igen. Senaste dygnen har han vänt på 40,9! Ingen riktig lösning verkar dom hitta men Niklas krigar på bra.

Nu är det läggdags om jag ska lyckas prestera nåt bra på banan imorgon! Todiloo!

/bloggpappan 
------------------------------------------------------------------------

Bilder från dansen kring stången på midsommarafton.






Bilder från vår trummenäs-semester!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar