onsdag 22 juni 2011

Fotbollskillar!

Ikväll har Axel och jag haft en riktig grabbkväll ihop! Vi lämnade bloggmamman i stan och begav oss till Holmsjö för att kika på fotboll. Sillhövda - Nybro stod på schemat! En härlig kväll med fint väder, varmt och skönt men tyvärr en förlust för de röda bröderna. Vi var i Holmsjö ganska tidigt så Axel och jag hann leka och busa massor innan matchen körde igång! Han gick runt längs med sittbänkarna och jollrade av lycka, och så fort det fanns en boll i närheten skulle det förstås sparkas. Så kul för en fotbollsgalen pappa :)

Vad gjorde bloggmamman i stan då? Jo, hon var minsann ute med goda vänner och åt mat på Nivå! Enligt rapporter så var det god mat, härligt sällskap och en riktigt trevlig egentid!

Annars är ju dagens stora happening att jag nu gått på semester! Halv två klev jag av skeppet för att ta en riktigt lång ledighet. Lite konstigt kändes det när jag tog min stora IKEA papperspåse, med kläder/papper/presenter från föräldrar, och åkte hem. Så skönt att få vara med familjen men jag kommer garanterat att sakna alla där.... Men inte än på ett tag :)

Hu firar man bäst semestern då? Jo. Fotboll då som ni vet, samt rose'-vin och choklad (tack föräldrar/barn)

Från och med imorgon är det full fokus på familjen och vi rivstartar med ett par rundor på lövmarknaden!

/bloggpappan

2 kommentarer:

  1. Sötnos!! Saknar Axel nu, bara träffat honom korta stunder i veckan ju...! Tur att det blir ett midsommarfirande ihop, så jag får min dos av Axel-bus!! :) Kram till er!!

    SvaraRadera
  2. Ja visst blir det kul med lite firande ihop! Och vi räknar med moster lördag morgon kl 6 ;) /bloggmamman

    SvaraRadera