fredag 10 juni 2011

För vi har tagit studenten...

Ja tjohej vad det har varit livat i stan sedan i onsdags då de första klasserna gick ut! Allt nådde sin peak idag då min bror Magnus gick ut fordonsprogrammet! Stort grattis till dig och lycka till på Råbergs bil i sommar!
Tog studenten gjorde även bloggmammans kusin Thomas och även min kusin Marcus! Stort grattis även till er!
Det var faktiskt lite kul att se alla där på gården, gamla minnen som dyker upp! Men efter en stund så förbyts alla dessa glada minnen mo en irritation mot alla "anhöriga" som till varje pris ska slå sig fram, antingen för att komma till sin studenttagare eller på väg hem! Usch för folksamlingar!
Magnus och hans kompisar åkte snyggt i en mustang-cabbe, flera varv runt torget förstås, men shit vad ungdomar idag är bra på att lösa det för sig! Kan tänka mig att tankebanan gått nåt liknande detta: "hmm, undrar hur vår klass ska åka över stan för att höras och ses bäst? Jo, vi hyr en lastbil och en musikutrustning som räcker till för en industrilokal fylld med 500 pers!"
Detta tänker verkar som sagt alla ungdomar ha, och jag har absolut inget mot det! Jag tycker tvärtom att det är häftigt och är bara sur för att inte vi kom på det när jag tog studenten ;)
Studentfesten gick i lugnets tecken! En härlig griljerat bjöds det på med efterrätt i form av tårta och kaffe, chips också lite senare såklart! Magnus tog det väldigt lugnt då det imorgon vankas folkracetävling i Lessebo för honom! Även min andra bror Niklas ska delta där! Axel stormtrivdes på kalaset och somnade inte förrän kvart i nio, då hade han hunnit med mängder av bus med farmor, farfar och faster med flera! Efter att ha satt i sig en stor chokladbit av vår efterrätt så fick det bli ett litet bad i farmors badkar, något som var ruskigt uppskattat!
Mindre kul var dock att jag på väg upp till kalaset fick nån form av magknip, jag bar först bergsäker på att det var hunger, men verken ville aldrig avta utan pågick hela tiden! En värk som gnol hela tiden och har fortfarande inte släppt! Konstaterande: jag hatar att ha ont!
Nu är det läggdags! Kram alla!
/bloggpappan

1 kommentar: