torsdag 26 maj 2011

Känner mig lite lurad...

Ja, idag var Axel och jag på neo-besök på förmiddagen. Vi skulle kolla Axels vikt och ta saturation. Dietisten skulle vi också träffat men hon ringde på morgonen och sa att hon fått förhinder så vi skulle höras senare. Idag vägde Axel 8740 gr, alltså hela 110 gr skillnad från i tisdags. Eftersom vi oftast väger Axel på denna våg vi använde idag och vid denna tidpunkten på dagen känns det som att det är denna vikten som är den rätta. Jag skrev i tisdags att jag knappt vågade tro på den stora viktuppgången och tyvärr var det ju sant:( Nu kan skillnaden ha med många saker att göra, olika vågar, olika tidpunkter på dagen och en dålig matdag igår...Men lite tråkigt är det i alla fall! Men han hade ändå ökat i vikt, vilket är bra så vi får se vad dietisten säger om det hela när jag pratar med henne. Saturationen visade till en början ett sämre värde än tidigare mätningar så Anki kallade på läkare som kunde lyssna på Axels lungor och hjärta, men när läkaren kom så visade naturligtvis saturationen bra och allt lät som det skulle:) Men så skönt att kunna göra detta på en gång när vi är där, jag är SÅ tacksam för att allt kollas, hellre en extra gång, och att inget lämnas åt slumpen. Vi har tur vad gäller detta!

Efter neo-besöket åkte Axel och jag hem och lekte innan det var lunchdags för oss. Efter lunch sov Axel i 2 timmar och jag slappade mest. Vid 15-tiden åkte vi och hämtade morbror Carl för att köra honom till Trummenäs. Han skulle prova en ny golfklubba. Moster Fia mötte upp oss och Axel, Fia och jag gick till campingen och kollade så mormors och morfars förtält satt kvar efter "stormen" igår. Allt såg bra ut så vi gick och gungade och lekte i sanden. Sedan gick vi tillbaka till golfklubben och Carl var färdig och nöjd med en ny klubba i handen! Vi körde inom Willys och handlade på vägen hem och när vi kom hem var bloggpappan hemma:) Vi lekte och fixade här hemma och bloggpappan gjorde rabarberpaj! Det fikade vi på när moster Fia kom på stickkväll!

Igår pratade jag med kontaktsjuksköterskan i Lund om resultatet från undersökningen vi var nere och gjorde. Axel skulle tas upp på hjärtkonferensen idag och antingen ringer läkaren i Lund till oss under morgondagen eller meddelar de vår läkare här som i sin tur meddelar oss. Jag hoppas i alla fall vi får svar så snart som möjligt så vi vet lite mer hur framtiden ser ut, om vi måste ner till Lund innan sommaren och göra en hjärtkat och kanske kanske få veta lite mer om när en tredje operation kan tänkas bli...

I morgon väntar en lång jobbdag för bloggpappan och vad som väntar för Axel och mig återstår att se, ännu inga planer!

/Bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar