måndag 30 maj 2011

Härliga måndag!

Idag har Axel och jag haft en heldag tillsammans då bloggpappan först jobbade och där efter åkte direkt till träningen. Axel och jag har haft en så härlig dag och han har ju ett glatt humör vår lille kille!

Förmiddagen spenderade vi på Hästö med Axels kompisar Alfred och Ella och deras mammor. Vi gick en lång promenad och sedan blev det kaffe för oss mammor och mat för de små:) Så roligt att se barnen "leka" ihop, eller mycket av tiden försöka ta leksaker ifrån varandra! Men de vill vara nära varandra mest hela tiden, så härligt! Vi gick ju i samma föräldragrupp när bebisarna låg i magen och nu firar vi ettårskalas på löpande band, underbart! Jag är så tacksam att vi har hållt kontakten och de här mammorna med sina barn har verkligen anpassat aktiviteterna så att Axel och jag under hela detta året kunnat vara med trots "rädsla" för infektioner!

Efter Hästö-trippen åkte vi hem och lekte lite och jag fick i mig lite lunch. När det var dags för Axel att sova lade jag honom i vagnen och gick bort till mina föräldrar och bror. Där hann jag vila lite i solstolen innan Axel vaknade, mycket nice! Sedan blev vi bjudna på middag, biff och potatis och både Axel och jag åt med god aptit:)

På hemväg gick vi en runda med moster Fia och väl hemma igen var det läggdags för Axel! Han somnade gott efter lite bök och Fia och jag kunde bänka oss framför TV:n för att se dokumentären om Victoria som fått ett nytt hjärta. Många tårar föll och många tankar for genom huvudet, för även om vi inte varit med om just detta så är det mycket man kan känna igen sig i...Jag hoppas innerligt att detta inte är något vi måste uppleva, men så skönt att se att hon mådde bra idag!

Under programmet om hjärtetjejen kom bloggpappan hem och slängde sig i soffan efter en lång dag hemifrån. Himmelblå sågs, tråkigt att det var sista avsnittet för säsongen, men förhoppningvis kommer den serien snart tillbaka, mycket bra är den:)

Nu blir det snart sängen för oss och i morgon väntar nog en heldag på Trummenäs för vädret ska ju bli varmt och härligt!

/Bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar