torsdag 28 april 2011

Inte alls fel med...

... en nyservad och nytvättad bil!

Dagen började med att jag, rysligt grusig i ögonen, steg upp när klockan ringde tjugo i sju för att sen slita på mig de kläder som låg närmast samt en keps. Där efter så tog jag bilen för att köra den till verkstaden för den årliga servicen. En rask promenad senare var jag tillbaka i hemmet och åt av den goda frukost som bloggmamman och Axel dukat upp, duschade och gjorde mig i ordning för att sen bege mig mot jobbet. Halvvägs ut på gatan ropar bloggmamman efter mig: faaan, vagnen är i bilen!! Japp, tänkte jag komma i tid till jobbet är ju bara att glömma! Tur i oturen är ju att jag har barnfri tid i form av planering på torsdagar så det drabbar ju ingen annan än mig! Vi dividerade fram och tillbaka vilken lösning som var bäst och kom fram till att bloggmamman i vilket fall som helst behövde vagnen då hon skulle på promenad med Maria från föräldragruppen. Så det var bara att åka ut till verkstaden och hoppas på att dom inte hunnit ta in och hissa upp bilen, och som tur var så stod bilen kvar ute. Jag ber lite skamset om att få tillbaka nyckeln och plockade ut vagnen och ställde den i en hörna utanför verkstan så att bloggmamman och Axel skulle kunna komma och hämta den en stund senare.

Jag åker mot jobbet och är endast 15 minuter sen trots allt strul. Bloggmamman och Axel togs sig ut mot verkstaden genom att promenera. Axel fick sitta i sin nya "stol" han fått av kusin Edvin, ni vet en sådan man hänger på ryggen där barnet får sitta! Första gången den användes och det funkade enligt rapporter kanon.

När dom kommit in till stan igen så mötte dom upp Maria och Ella för att promenera och umgås. Efter promenaden blev det fika hemma hos Maria på saltö. Enligt rapporter så hade det varit mycket trevligt, och jag börjar fundera på vem jag ska kunna promenera och fika med under min föräldraledighet.

Dagen rullade sen på för bloggfamiljen, jag på jobbet ända till sex och bloggmamman och Axel i och utanför hemmet. Medans jag jobbade så styrde bloggmamman upp hämtning av bilen klockan fyra samt att bilen skulle tvättas, i en tvätthall vi brukar få låna, klockan halv sju, så det var inte halvgas på moppen på vägen hem som gällde kan jag säga. Den stackars japan-moppen som jag äger är tänkt att gå i 45 km/h men på vägen hem idag så lyckades jag många gånger pressa den ända upp till 70, bra jobbat där lilla japan!

En nytvättad bil senare så landar jag återigen i hemmet och kryper ner till bloggmamman. Axel har hunnit somna och jag träffade honom typ 5 minuter mellan jobbet och tvättningen!

Strax efter åtta ringer Ossian, reportern, som ska skriva reportaget till Vi Föräldrar. En timme senare så hade han fått vad han behövde och bloggmamman och jag återtog soffläget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar