torsdag 24 mars 2011

Underbara barn på jobbet!

Måste börja med en historia från jobbet tidigare i veckan.

Under maten så "ropar" en kille till mig från ett annat bord och berättar och gör det klart för mig att jag sitter mellan två tjejer. - Åh, bra upptäckt sa jag och skojade om att jag minsann hade tur som fick sitta mellan två tjejer vid maten idag.

- Jocke, man får önska sig något då, om man sitter mellan två tjejer! - Oj, får man det, vad kul undrar vad jag ska önska mig då!

- Jag vet vad du önskar dig Jocke, säger Killen och väntar på att jag ska fråga vad!

-Vad tror du att jag önskar mig då?

- Du önskar att Axel inte mådde som han gör.....

Ja, herregud! Vad säger man om detta, jag blir helt paff och jag känner att det börjar bulta i bröstet och ögonen fylls med fukt! -Underbara du, du vet inte hur rätt du har! är allt jag lyckas få fram innan vi fortsätter äta maten vid vars ett bord! Mina kollegor säger sen att gud, vad han måste ha funderat på detta och ja det kan jag ju bara hålla med om!

Så underbara barn har jag på jobbet, och även om alla ibland kan stöka så jag får gråa hår så är alla glimtar och ögponblick man får av barnen värd allt! Jag är så lyckligt lottad att få ha en underbar barngrupp, föräldrar och kollegor!


Dagen har annars varit lugn för min del, jag började jobba halv nio så moppen började rulla klockan åtta och tjugo inuter senare var jag framme. Måste säga att nu när vårvädret tittat fram så är moppe ett kanonsätt att ta sig till jobbet på. Billigt, relativt snabbt då jag kör 7-8 minuter långsamare än en bil men 8 minuter snabbare än bussen och dessutom så är det oftast lite roligt att köra=)
Sen är det ju ingen "moppe" utan faktiskt en EU-skoter, viktigt!

Uteaktivitet har varit på schemat hela dan idag på jobbet. Så fint väder så när min grupp egentligen skulle gå in och ha "planerad verksamhet" så bestämde jag mig för att ta ut aktiviteten utomhus. Gjorde likadant igår då vädret var ytterligare något bättre. Igår gjorde vi bubbelmålningar och idag var det gympa. Kan säga att gymnastiken i vårsolen var allt annat än kall! Svetten rann hos barnen, men uppskattat var det! Vi fick till och med igång fröknarna och alla barnen på småbarnsavdelningarna, så på vår gård var det ett evigt rumpvickande och jämfotahoppande idag!

Bloggmamman fick tidigt ett sms från Karin i mammagruppen om en powerwalk på hästö. Bloggmamman nappade och vid tiotiden så gick dom iväg. Ut mot amiralen vet jag att turen gick, några ärenden uträttades av Karin och sen vände dom hemåt och åt mat och busade i mångder.

När jag kom hem så möts jag av en solstråle till son och en lika glad bloggmamma. Axel har förstått innebörden i låten "klappa händerna" då han så fort vi sjunger den sätter igång att klappa i mängder. Vinkandet har återigen kommit till honom efter att ha varit vilande ett tag, så gullig han är när han vinkar till allt och alla. Bara en stund senare så kom Annika och Kerstin för att avnjuta en stickkväll tillsammans med bloggmamman. Jag ska vara en flyga på väggen och lyssna av deras samtal och kanske avlägga en handling om det kvinnliga fenomet stickning!

Nu: sista perioden hockey och ryggläge! Må gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar