söndag 27 mars 2011

Söndag med mycket fix!

Idag var det min tur att gå upp med Axel, så bloggpappan fick sova vidare medan vi gick upp och lekte med duplo i Axels rum. Lite senare bytte vi, så jag fick vila en stund. Som ni säkert förstår gick förmiddagen i ett huj med allt sovande för oss:) Vid kl 11 skulle vi tvätta så då tog jag all tvätt med mig till stora tvättstugan och började sortera och fixa med den. Efter att ha donat med tvätten i några timmar begav sig Axel och jag på promenad med moster Fia och bloggpappan åkte och handlade. Men fy vad kallt det var ute! Det såg så skönt ut när man tittade ut inifrån, men det blåste riktigt kallt och mina öron frös som bara den! På en del ställen kom man ju knappt fram med vagnen för att vinden stoppade den...Usch, hoppas på bättring av vädret!

När vi promenerat klart började jag med middagen så den var färdig när bloggpappan kom från affären. Efter middagen tog vi det lite lugnt och lekte med Axel, diskade och plockade lite i lägenheten. Vid 17-tiden körde vi bort till Axels mormor och morfar för att äta våfflor och umgås! Mycket våfflor har det blivit i helgen, men gott är det:)

Veckan som kommer innebär lite fix inför min "stora" dag som infaller i slutet av veckan. Min lillasyster Amanda kommer hem från Stockholm på tisdag kväll, så vi ska umgås en hel del de dagarna hon är hemma! Vi längtar efter henne, har ju inte setts sedan jul! Vi ska även hinna klämma in någon fikaträff med Axels kompisar! Ser ut som det kan bli en bra vecka det här!

Vi vill även passa på att säga grattis till Axels kompis Sam i Stockholm idag, då han blir 6 månader! Grattis söte lille Sam, kram till dig och dina fina föräldrar från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar