lördag 19 mars 2011

Idag har vi träffat Sam-familjen!

 Igår bev det tyvärr bara ett kortare inlägg för hela vår fredagskväll var fullbokad och då fick det helt enkelt bli så. Jag jobbade fram till fem och när jag väl var hemma var det lite Axel-fokus som gällde, samtidigt som jag duschade, strök skjorta och fixade mig i ordning för fredagskvällens personalfest. Kan bara sammanfatta kvällen med att konstatera att vi är ett underbart gäng och har så roligt! Kristina hade tagit med sig ett Nintendo Wii och spelet "Just dance 2". Sinnesjukt kul kan jag säga och roligt att alla i gänget vågar bjuda på sig. Jag hade också fixat ihop lite minuten-inspirerade tävlingar, gick väl inte hem till 100% men det var nog uppskattat ändå!

Bloggmamman spenderade kvällen hemma hos Fia tillsammans med sin pappa och mamma och dom avnjöt alla en god tre rätters middag á la Fia. Axel trivdes som fisken med allas uppmärksamhet och somnade gott vid sjutiden.

Klockan 02.00 så intog jag sängen efter att ha hunnit med en runda i baren, är alltid kul att svänga på de lurviga ju. Bloggmamman visade tydligt vem som skulle gå upp med Axel när han vägrade somna om efter sin välling på morgonen. Så klockan 6.20 tog jag mig i kragen, ett rejält tag krävdes kan jag säga, och gick upp. Vi lekte en massa med alla hans leksaker och han är ju så underbar precis hela tiden så att vara vaken tidigt med honom är inga problem, snarare tvärtom. Jag laddade magen med lite frukost och väckte bloggmamman strax innan åtta för då var jag tvungen att bege mig ut till rosenholm då jag lovat att visa hur man dominerar som målvakt i en träningsmatch för Fjöset. Gick riktigt bra för egen räkning och hade en fyra, fem riktigt svettiga räddningar. Dock förlorade vi på det hela taget, men vad gör väl det. Efter matchen så bar det hemmåt igen för att möta upp bloggmamman och hennes föräldrar på stan. Efter en skräpmat på torget för att stilla den lilla hungern och sen en glass i solen så begav vi oss hemöt för att Axel skulle få i sig lite käk. Sen satte vi oss bara för att vänta på att telefonen skulle ringa. För idag skulle vi ju äntligen få träffa Sam-familjen igen. Dom var i Karlskrona för att gå på Sams kusins dop och då ville vi ju förstås ses. Så strax efter två mötte vi upp dom vid församlingshemmet, där vi också gick in för hälsa på Sams alla släktingar och vänner som var där. Axel charmade järnet och det var riktigt trevligt att träffa alla. Vi tog sen en promenad runt stumholmen och pratade om allt från himmel till jord och sen så bestämde vi att vi snart skulle styra upp ett möte igen antingen i stockholm dit vi har planer på att ta oss i sommar, eller när dom närmar sig karlskrona nästa gång.







Plötsligt insåg vi att klockan hade slagit halv fyra och min kusin Marcus kalas börjar om en halvtimme och vi är inte ens ombytta eller packade. Slänger mig på telefonen för att varna om att vi kommer bli sena och skyndar sen snabbt hem för att göra oss kalasklara. Vid fyra sitter vi i bilen och en stund senare så är vi framme i Tving. Det bjöds på kanongod mat, tårta och mycket trevligt sällskap och även en trevlig tävling hann vi med. Bloggmamman dominerade hem den lite snyggt. Axel fick ju max med uppmärksamhet så han trivdes ju såklart och vid sju så somnade han riktigt gott på min mage, något som han inte gjort på superlänge då han oftast vill somna buren i famnen. Jag tog vara på tillfället och myste, myste och myste innan vi packade ihop oss och drog mot stan igen.









På vägen hem ringde vi till moster Fia och hon berättade att hon hade hyrt några filmer, så det är vad vi gör denna lördag. Tiitar på film alltså, och vi börjar med I rymden finns inga känslor, grymt bra film. Trevlig lördagskväll måste jag också säga!

Sen har jag två bilder kvar från dagen, dom är tagna på Axel då han provar den tröja som mormor har stickat till honom! Visst är han och den fin!



3 kommentarer:

  1. Grymt härlig reunion idag! Samfamiljen njöt fullt av den lilla promenaden i Karlskrona. Så skönt att se att Axel mår så bra och även bloggföräldrarna.

    Sam visade sej väl kanske inte riktigt på bästa humör idag men det löste sej för några timmar sen. En bra lass i blöjan, det sker Max två ggr i veckan, och ett gigantiskt mål mat så var det dåliga humöret som bortblåst. Sååååå skönt!

    Hoppas våra planer att ses framåt sommaren går i lås, det är ju så trevligt när vi väl träffas. Extra skönt var det ju idag när våra killar är känns som vanliga grabbar.

    Ta hand om er, vi hörs snart!

    SvaraRadera
  2. Oj vad ni har hunnit med. Gillar verkligen frisyren på sista bilden!

    SvaraRadera
  3. Ja, Sampappan, visst var det skoj att ses! Får verkligen hoppas planerna inför sommaren går i lås så vi kan ses då! Skönt att det löste sig för Sam, så han fick vara nöjd han med:)

    Ja, var en dag i full fart, Eleonore! Visst är frillan fin:)

    SvaraRadera