tisdag 29 mars 2011

Blandad kompott!

I morse vaknade Axel, jag och bloggpappan samtidigt! Bloggpappan fick skynda sig iväg till jobbet och Axel och jag gick upp och gjorde frukost. Sedan gjorde vi oss i ordning, så vid 8-tiden var vi färdiga båda två! Då lekte vi en stund och sedan var det dags för gröt för Axel. Efter det åkte vi till min mormor och hälsade på. Jag passade även på att be om lite hjälp inför lördagens kalas! Vi lekte och åt lunch där. Till slut somnade även Axel, efter många sova-försök med en grinig liten pojk!

När vi kommit hem var det dags för middag för Axel. Han fick en kyckling-pastarätt som jag lagat och idag gick det hem med besked! Han gapade och slukade all mat och även lite banan till efterrätt:) Härligt när det är så! Sedan kom bloggpappan hem från jobbet och jag gav mig iväg med syster-yster till ÖB och Maxi för inhandling till kalaset. Det gick smidigt som bara den och nu tror jag snart att allt är fixat! Är mycket man ska tänka på!

Eftermiddagen/kvällen har även ägnats åt letning av extranyckeln till bilen. Vi har nog letat igenom alla jackor typ 4 gånger var, byxfickor, ja alla de ställena som vi kan tänkas ha lagt den, men utan att hitta den. Tills jag kom på att den kanske har hittats i tvättstugan, där jag i helgen tvättade en hel del byxor och en jacka. Bloggpappan sprang ner och kollade och där hittade han en lapp om en upphittad bilnyckel:) Så nu är den återfunnen, skönt! Jag får nästan panik när jag inte hittar nycklar och andra såna viktiga saker!

Nu sitter jag, bloggpappan och syster i soffan och kollar EM-kvalet mot Moldavien.

4 kommentarer:

  1. Hälsa te'de andra två! ;)

    Kram, Annika

    SvaraRadera
  2. Ja, det här med nycklar är verkligen inte min grej! Och varje gång jag lägger dem på nåt "bra" ställe och inte hittar dem är jag förbannad att jag inte har satt en gps eller iaf en pers-sökare på dem, så jag kan ringa efter dem och höra var de är!

    SvaraRadera
  3. De hälsar tillbaka, Annika! Eller iaf Jocke, Axel sover som en liten stock:) Men hälsar säkert till dig i morgon när han vaknat!

    Hahaha, Frida! Vilket bra tips med gps på nycklarna! Kanske man skulle göra så man slipper få panik om de kommer bort:)

    SvaraRadera
  4. Hihii.. håller med dig.. Blir fruktansvärt irriterad på mig själv när jag inte finner viktiga saker. Hos oss är det ofta olika papper som tillhör huset som försvinner. Men oftast finner jag dem mycket riktigt på den plats jag la dem sist. Bara det när jag letar med hjärtat uppe i halsgroppen så stirra man för mycket för att se att det ligger precis framför näsan. Men men.. innan skyllde jag på graviditet, sen amning men nu vet jag inte vad det beror på?1 Hmm.. stirrig småbarnsmamma kanske ;o) Hoppas allt rullar på för er och snart är det dags för din och systern din stora dag. Hälsa henne så gott från mig! Och hoppas dagen blir super duper. Mängder av kramar från oss!!!

    SvaraRadera