måndag 21 februari 2011

Stickkväll!

Jepp, ikväll är bloggmamman på sin återkommande stickkväll med goda vänner. Har haft äran att få se lite på vad dom stickar och måste erkänna att dom är duktiga hela gänget! Axel kommer i alla fall alltid vara varm om fötterna så länge stickkvällarna finns=)

Jag var sist kvar på jobbet ikväll så jag fick hämta Axel hos moster Fia där stickkvällen skulle vara och där bloggmamman och Axel då höll till. Och jag måste säga att det nästan alltid är en fröjd att komma hem till honom, han har ett underbart humör och har verkligen aldrig långt till ett skratt! Jag kan tala om med att den timme jag hann umgås med honom innan han somnade gott inte innehöll något annat än leenden och skratt! Underbara gosse. Så från att ha varit så otroligt snorig och förkyld i helgen så har han repat sig kanon och är nästan tillbaka som den Axel vi känner. Hoppas bara att förkylningen nöjer sig med detta för denna gången. 

Annars har det inte hänt så hemskt mycket idag. Jag har fått konstanta rapporter skickat till mig från hemmet i form av bilder och sms om vad älsklingarna hittar på och hur det äts och så vidare... något som är otroligt uppskattat. Jag fick bland annat en bild skickad på Axel när han precis vaknat från sin vila. Det är nog då han är som sötast tror jag! Otroligt söt, måste vara bloggmammans fel =)

Jag har ju sagt hur länge som helst att jag vill gå ner några kilo för att känna mig riktigt nöjd igen. Men som ni ser på föregående inlägg är det inte lätt att göra det när chefen bjuder på gotte på jobbet!
Det är ju inga stora mängder kilon det handlar om, 5-6 kg bara och sinnesjukt "tjock" är jag ju inte men för att jag ska vara riktigt nöjd så. Det är kilon som jag gått upp sen jag hoppade av viktväktarna för några år sedan, då jag för övrigt lyckades ta bort 25 onödiga. Men mot sommarens slut så ska jag i alla fall ha gjort ett riktigt bra försök, det har jag lovat mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar