fredag 14 januari 2011

Fredagströtta

Börjar med att uppdatera bloggmammans tidigare inlägg.

Hon frågade sig där hur länge lugnet och tystnaden skulle hålla i sig nu när Axel hade somnat och svaret blev en halvtimme. Och lugnet samt tystnaden återfanns igen vid middagstid men då bara i ytterligare en halvtimme. Så en timmes vila tyckte han var tillräckligt fram till tre då han somnade in i baksätet på bilen för ytterligare en timme. Så skönt att han är pigg och glad nog för att hålla sig vaken så länge om dagarna, vilket givetvis också leder till att han sover gott om nätterna.

Efter att bloggmamman på morgonen mottog meddelandet om att lunchen med kompisenblev inställd så tog hon istället beslutet att gå en promenad och köpa mat på nåt uteställe på vägen. Sagt och gjort, påklädd var både hon och Axel och vagnen började rulla.... punktering. I däcket satt ett häftstift precis lagom mycket för att nå precis in till slangen. Typiskt. Så ingen promenad, och en snabblagad lunch hemma fick det bli istället. Vid middagstid dök också "min" Carina upp på besök, hon hade mer julklappar med sig från min kusin Sara som bor långväga ifrån och inte hann besöka oss under sin visit i blekinge under julhelgen. Hon hade minsann köpt en superfin mössa och matchande sockar från P&P. Hon hade också köpt riktigt fina mjukfordon på ikea. Har jag missat fullständigt att dom säljer men wow vad häftiga dom var.






Och som bloggmamman skrivit tidigare idag var jag tidig på jobbet och därmed också tidig hem, och med hjälp av "snäll förälder" så har jag några dagar denna vecka kunnat åka med henne och därmed tjäna viktiga minuter till och hem från jobbet, mycket tacksam är jag. När jag kom hen till familjen så åkte vi nästan direkt ut till babyproffsen för att inhandla ny slang. Givetvis köpte jag något till Axel också. Tre stycken dregelhaklappar med cool text på för 100 riksdaler.


Därifrån bar det hem till Axels morbror Carl som ju också just idag mottagit sin försenade julklapp till Axel. Jag hade ju nästan lyckats lista ut vad pojkvaskern hade knåpat ihop till Axel då han sagt att det var försenat från London samt att jag sedan tidigare vet att han hejar på Tottenham. Jag får ändå tacka och bocka å Axels vägnar för det fina suporterset som han fick trots att det stod Tottenham på det, kanske kan det ändras till Manchester på nåt vis??? Vilket fall som helst så blir det kanonfint på honom till sommaren.


Väl hemma i vår lägenhet så väntade vi bara in Sofia som ska umgås ikväll med bloggfamiljen. Hon och bloggmamman skulle gå för att inhandla Tacos, attans gott! Och så nu när damerna har ätit sin mat färdigt och Axel fått sin kvällsvälling så sover alla gott och endast tomten är vaken, och klockan är 19.30.


/bloggpappan

3 kommentarer:

  1. Men visst håller Axel på Tottenham han har sagt det till oss iaf :)

    SvaraRadera
  2. I morgon skulle jag vilja vara en liten fågel som sitter i fönstret på Ö Köpmansgatan och kika in på Axel och bloggpappan när Tottenhamn möter Manchester utd och Axel har sin fina Tottenhamntröja på sig.....Heja Tottenhamn och Axel!!;)

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Ja, Karina, det är nog en syn:) Kram till dig!

    SvaraRadera