tisdag 28 december 2010

Slapp i soffan!

Axel sover just nu och vi sitter i soffan och bara tar det lugnt, härligt!

Axels mormor och morfar passade ju Axel, som vi tidigare skrivit, igår kväll och de måste lekt och lekt så han var helst slut för i natt har han inte varit vaken och ätit:) Förutom att jag ett par gånger fått stoppa in nappen sov han från strax innan åtta igår kväll till halv sex i morse! Det blev mat då och sedan var han pigg och vaken! Eftersom det var min sovmorgon idag gick bloggpappan upp med Axel och jag fick sova vidare! De kom och la sig igen vid strax efter sju och så sov vi allihopa till åtta!

Vi har varit på neo-kontroll idag på förmiddagen! Axel vägde 7540 gr och var 65 cm lång! Kurvorna följer han mycket bra, så allt var bara bra! Och saturationen låg på 88-89%, vilket är superbra för Axel! Det är inte ofta den ligger så högt, men kurvan på maskinen var fin och då litar vi på det! Man får ta till vara på de gångerna det är bra också! I slutet av besöket fick Axel inluensa-vaccinspruta. Han skrek bara ytterst lite och bara kort efter sticket sken han upp i ett leende igen, söta lilla skrutt! Vi får väl se om han reagerar något på sprutan!

Bloggpappan sprang upp på stan när vi kommit hem, för han ville med kolla in rean! Och hem kom han med flera kassar med mycket fina och användbara kläder! Duktig är du på att handla, min kära!

Eftermiddagen blir nog lugn, kanske kanske att jag beger mig iväg för träning! Vi får väl se!!

/Bloggmamman

4 kommentarer:

  1. ...kan man inte få reda på vad det "mystiska" paketet till bloggpappan innehöll?...;)

    Kanske värt att låta bloggmormor/bloggmorfar leka lite oftare med Lillskräll, så sover han ju gott!?..;)

    /Annika

    SvaraRadera
  2. Hallå där! När uppdateras denna blogg egentligen??...;)

    Må gott!

    Annika

    SvaraRadera
  3. Den ska uppdateras nu, min kära moster!!

    SvaraRadera