måndag 29 november 2010

Väldigt lugn måndag!

Idag har vi inte gjort mycket! Men förmiddagens aktivitet krävde att vi var tvungna att ge oss ut i detta hemska väder! Egentligen gillar jag ju snö, men då ska man vara påklädd med termobyxor, tjock jacka och gärna en fleece under, varma kängor, tjocka vantar och en varm mössa. Det kunde jag inte idag och då var det riktigt kallt att vara ute. Vi har en kontakt på sjukhuset som vi har varit och pratat med några gånger, vilket har visat sig vara väldigt bra! Och där var vi alltså idag på förmiddagen! Sedan körde vi runt Maxi för att handla lite och där efter direkt hem och in i värmen! Och där har vi varit sedan dess:) Eller iofs inte...! Både bloggpappan och jag har varit iväg och tränat ikväll, vi möttes i dörren och sa hej och hej då och så byttes vi av! Nu sitter vi i soffan för att snart gå och sova tror jag! Vi är båda ganska trötta idag, varför vet jag inte!

Idag har vi satt ut en dos medcin till. Så nu har inte Axel någon vätskedrivande medcicin längre och vi hoppas han klarar sig utan den! Inte för att just den medicinen var så jobbig utan mer för att det ändå är ett moment och naturligtvis för att det är bra ju mindre mediciner han behöver stoppa i sin lilla kropp!

Axel har provat gröt idag igen! Havregröt med katrinplommonpuré till! Det gillade han! Han åt upp nästan hela smakportionen så imorgon gör vi ett nytt försök! Men kan ju dock tilläggas att han var kladdig från topp till tå för man ska ju inte bara äta gröten utan även äta upp hakklappen:) Ja, ja, tvätta kläder gör vi ju ändå och vad gör väl lite till då?!

/Bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar