onsdag 17 november 2010

Träning!

Ja herregud! I söndags gjorde jag första bollträningen på bra länge med mitt älskade Sillhövda. Det går inte att beskriva hur roligt det är att bara sitta i omklädningsrummet och snacka dynga! Verkligen kvalitet.
Så idag tänkte jag att jag skulle vara med på konditionspasset på västra mark... jo tack du! Märks att man inte gjort något vettigt träningsmässigt sen Axel föddes kan jag säga.

Träningen såg ut såhär: Uppvärming på ca 2,5 km. Sen samlades vi på löparbanan och körde "kvicka fötter"-övningar i 15 minuter typ. Därefter gick vi på 60-meterslöpningar, 5 stycken sådana med 20-30 sekunders vila mellan varje. Direkt vidare på 100-meterslöp, 4 styck marginellt mer i vila emellan. Direkt på 2 stycken 200-löp. Här sviktar mitt minne nåt men jag är 99% säker på att vi också sprang ett 400-meterslöp. Sen återigen 2 styck 200, direkt på 4 styck 100-löp och därefter återigen 5 styck 60-lopp.
Allt sulle ske så nära max som möjligt givetvis. Kalaset avslutades med 5 varv jogg = 2 km.

Kan säga att jag trots mitt uppehåll hängde med hyfsat i de kortare distanserna, men på 200 och 400 blev jag rejält distanserad. Men det viktigaste var att jag tog mig igenom HELA träningen med ett jävlar anamma och ser fram emmot nästa träning!

Nu ska jag nog slicka såren i nån dag, sen ger jag mig nog ut på en lättare joggingtur på lördag. På söndag väntar inomhusturnering i Sölvesborg med "a-laget". Kul och inspirerande!

Intresseklubben antecknar???

/bloggpappan

1 kommentar:

  1. Igenkänningsfaktor hög! Längtar tillbaka till fotbollen som en galning. Om Fredde Kristoffersson dyker upp på träningen kan du hälsa från chefen.

    Hoppas allt är bra med er!
    Kram Mia

    SvaraRadera