tisdag 30 november 2010

Tisdag

Nu har det redan hunnit bli tisdag denna veckan... shit va tiden går fort! Idag har varit en bra dag för familjen!
Vi sa väldigt tidigt att vi skulle ge oss uti det kalla men riktigt fina vädret som erbjöds idag, men som dagen artade sig så kom vi aldrig ut, eller inte jag i lala fall. Nåväl vi tar det från början.

Axel somnade tidigt igår och vaknade följaktligen också tidigt, halv fem och ville inte somna om varken i sin säng eller vår. Så bloggmamman var en ängel och steg upp och strax innan sju bytte vi plats så mamma fick sova nån timme till. Tyckte vi löste det bra!

Sen vet jag inte riktigt vad som hände med tiden, Vi tvättade nån maskin tvätt, lekte med Axel och så ringde jag och skulle kolla ifall vi kunde komma upp till mor och far för att fira Christoffer som fyller år idag, GRATTIS, men han kände sig riktigt risig så det vågade vi inte. Men mamma och pappa och min syster Linda kom in på en fika och fick iallafall med sig hans paket hem! Medans dom var här och fikade så visade Axel hur duktig han blivit på att äta, han satte i sig två smakportioner majspuré och en liten majskrok på det!
En stund senare så var det vår tur att äta, potatis och stekt fläsk bjöds det på idag! GOTT!

Sen ringde bloggmammans syster Fia och ville ta en promenad, men jag hade då fastnat vid xbox:et så jag blev hemma! Och vips så var det kväll och hurtiga bloggmamman gick på träning och nu är det ännu mer kväll och Axel har somnat och snart ska nog vi med göra det tror jag!

Morgondagen bjuder nog på något liknande denna dagen skulle jag tro. Bloggmamman ska förmodligen på promenad och fika med mamma-gruppen och jag kanske sticker till gymmet då... kanske!

vi får se=)

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar