fredag 19 november 2010

Fredag hela dan!

Idag har det minsann varit fredag hela dagen. Vi började med att ta rejäl sovmorgon! Eller i alla fall jag fick det, men jag tror nog att bloggmamman och Axel också sov gott ute i soffan. Halv tio väckte bloggmamman mig och sa att nu var det hög tid att stiga upp för hon skulle minsann ut på promenad med Axels kompis Olivia och hennes mamma. Så jag masade mig upp och fick också i mig lite frukost.

Anledningen till min trötta morgon var att mr Axel vägrade sova igår kväll. Klockan 01.05 kunde jag lägga mig på min sida av sängen efter att Axel hur glatt som helst lekt i nära 40 minuter i sitt gym innan hans ögon började tröttna. Goding! NOT!

Medans bloggmamman tog en promenad så passade jag på att sortera ut lite papper från den ständigt växande pappershögen på köksbordet, samt dammsuga lägnheten och därefter städa toaletten. När städningen var klar så kom mina föräldrar på besök. Dom hade med sig en gran fråm Fur som jag i skrivane stund hunnit bekläda med  ljus och placerat ute på vår balkong. De godingarna hade även köpt med smörgåstårta från kallskänken som fick bli dagens middag, MUMS.

Mamma och pappa hade även med sig två paket till Axel som faktiskt fyller 6 månader i morgon och det var ju tvunget att firas tyckte dom, och Axel också förstås =) Han fick en badleksak eftersom han älskar att bada samt ett "akvarium". Svårt att förklara men det var ett leksaksakvarium med lampa i där det snurrar fiskar och en havsbakgrund, förstår ni?

Sen gick bloggmamman och handlade, dels till kvllens tacomiddag med Jimmy och Emelie... så trevligt det ska bli, men också en del saker till hennes morgonkväll då hon och systrarna ska dregla till ladies night-gänget. Jag har i rättvisans namn styrt upp en boysnight hema i min lägenhet. Jag och Axel, PM och Edvin och Jimmy-ponken ska laga lite mat och förmodligen blir det fotboll framåt kvällen=)

Men det är imorgon det. Nu är det fredagskväll och mys på det!

/bloggpappan

oj, ja just det. Glömde ju skriva att vi skickar ett grattis till stockholm också och Sam-familjen. Har nämligen hört från Sam-pappa idag att det vankas helg-permiss och att saker och ting börjar tasig för våra vänner! Glatt!

nu skriver jag: /bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar