torsdag 14 oktober 2010

Huslig!

Ja, idag har jag varit huslig, om jag får säga det själv!! Vi steg upp vid 7.30 när Axel väckte oss! Lite lagom tid att gå upp! Efter att vi ätit frukost allihopa lekte bloggpappan och Axel en stund och sedan somnade Axel igen. Då började jag med min huslighet:) Jag städade hela lägenheten, plockade i ordning överallt, vek lite tvätt som låg i torktumlaren och vattnade blommorna! Sedan gick jag och handlade för nu väntade brödbak! Första gången för min del, men det gick kanon! Hade fått recept från Fia, väldigt lätt och det blev jättegott! Har ju naturligtvis provsmakat:) Det blev 5 limpor, bra att ha i frysen!





Under eftermiddagen gick Axel och jag en långpromenad runt Saltö med moster Fia. När vi kom hem lekte Axel och jag lite i gymet och så övade han på att ligga på mage! Är ju egentligen lite sent att öva på det kanske, men att ligga på mage är något Axel verkligen inte gillat, så det har inte blivit så mycket av det! Men idag gick det jättebra! Inte så lång stund i och för sig, men han var duktig och lyfte huvudet och skrattade till och med lite! Kul!









Idag när vi åt middag bloggpappan och jag satt Axel i sin babysitter. Det brukar funka bra, men idag gjorde det inte det! Så här arg var han då:



Bloggpappan blev lite inspirerad av min husliga dag, så just nu håller han på att baka småfrallor! Får kanske provsmaka dem senare i kväll:)

Ja, snart är denna dagen med till ända! Om vädret tillåter ska lilla familjen på utflykt i morgon! Vi måste ju försöka hitta på något och det måste ju vara en utomhusaktivitet! Vi åker kanske till Vämöparken eller nåt liknande med lite fika/matsäck med oss!

/Bloggmamman

6 kommentarer:

  1. TACK för titten på godingen!!! Helt underbara bilder på honom!....och bröden kan jag riktigt känna dofterna ifrån!!!...mmmmm....GOTT!

    Kram!

    Annika

    SvaraRadera
  2. Ja, och nu har vi provsmakat bullarna!De var också mycket goda!!Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej duktig du e som bakat. de har jag och olivia med gjort. grova frukostbullar och morotssoppa. gu va söt han e axel...stora killen. kul om vi kan ses nästa vecka kram

    SvaraRadera
  4. Sicken husmor! Det är gott med hembakat. Är det ett recept som du kan delge, om det är enkelt att göra förstås. Kram/Karina

    SvaraRadera
  5. Underbart med husliga och sjukr effektiva dagar. Jag älskar sånt! Min dröm är att alla mammadagar ska få vara så... Haha. Men det är jättemysigt att vara mammaledig iaf, tycker jag!

    SvaraRadera
  6. Ja, visst, Karina, kan du få receptet! Var jätteenkelt! Bara sms:a,ring eller maila när du vill ha det!! Ja, är mysigt att vara mammaledig, men min ledighet har inte riktigt blivit vad jag tänkte mig...!Hoppas på mer "riktig" mammaledighet efter jul, när allt lugnat ner sig förhoppningsvis! Men visst njuter jag av tiden med Axel och nu även med kära bloggpappan!

    SvaraRadera