fredag 17 september 2010

Nu ska jag...

precis som de flesta andra bloggande småbarnsföräldrar skriva om sitt barns nattsömn! Detta är ju ett ämne som återkommer ganska ofta om man som jag följer några bloggar. Antingen skriver man om de dåliga nätterna, då barnet varit vaken och ätit mest hela tiden eller skriver man om de bra nätterna då den lilla älsklingen sovit MÅNGA timmar och så även mamman och pappan!

Jag tror inte vi skrivit så mycket om Axels sömn och matintag om natten, men det har nog varit som med de flesta barn väldigt olika från natt till natt. Från början var vi ju tvungna att väcka honom var tredje timme för att han skulle gå upp i vikt, men det har vi gått ifrån sen en tid tillbaka. Nu sover han allt från 3-6 timmar mellan målen på natten. Och jag klagar definitivt inte på att få fler timmar sammanhängande sömn:)

Men i natt kom rekordet! Han åt vid 21-tiden igår kväll, somnade ca 22, var lite halvvaken vid 02.30, men det räckte att jag stoppade in nappen så somnade han om, och sov till 05.30:) Tror dock detta var en engångsföreteelse, så har inte så höga förväntningar på en fortsättning av detta beteendet, men det återstår att se!

Idag blir en lugn dag för Axel och mig! Myser i soffan nu och har som mål att i alla fall ta oss ut på en promenad senare i det just nu härliga höstvädret!

/Bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar