torsdag 26 augusti 2010

Nattlig fundering

Människan har olika sätt att hantera med och motgångar. Kvinnor reagerar på
Ett sätt och män på ett annat! Jag har blivit tilldelat/valt ett sätt att reagera/hantera motgångar på som inte alltid är till min fördel. Jag blir arg!

Jag blir jättarg! När jag blir så arg vill jag slå något! Låter hemskt, men ett slag i luften eller spark på inget eller bara knyta handen stenhårt! Jag skulle kunna gråta men vill inte visa det, jag skulle kunna prata om detmen jag hanterar det tyvärr genom att bli arg!

Så förlåt... Jag är inte sur och arg och tvär... Jag är bara ledsen!

/bloggpappan

4 kommentarer:

  1. vi alla reagera olika! viktigaste är att du reagera så du inte bär allt inom dig. låt dig vara arg när din kropp och huvud behöver det. istället för att vara små arg hela tiden så se till att få ut allt på en gång. massor av styrker kramar till er emelie

    SvaraRadera
  2. Tycker du ska vara stolt över ert sätt att reagera och hantera detta. Ni ska veta att jag tycker ni är fantastiska! Axel har haft en otrolig tur som fick just er till föräldrar. Många kramar från er barnmorska Sofie

    SvaraRadera
  3. Det är ingen lätt period i livet ni har hamnat i. Det är inte alltid lätt att veta hur man ska handskas med alla känslor som finns. Även om man intalar sig själv att allt kommer att gå bra, så finns ju alltid tanken och den mentala förberedelsen på vad som kan hända. Det ni ska fokusera på är att Axel är stark och klarar allt han behöver gå igenom. Ta vara på varje sekund, minut, timme, dag ni får tillsammans, för den kan inte göras ogjord. Tänk på att prata med varandra om alla tankar och känslor.Kramar Cecilia Hammarlund m familj

    SvaraRadera